En av orsakerna till att det går trögt att bilda en regering kan vara att de två partier, Centerpartiet och Liberalerna, som sitter på nyckeln till regeringsbildandet riskerar att bli förlorare nästan oavsett vilken regering det blir.
Varför är det så svårt att bilda en regering?
En av orsakerna till att det går trögt att bilda en regering kan vara att de två partier, Centerpartiet och Liberalerna, som sitter på nyckeln till regeringsbildandet riskerar att bli förlorare nästan oavsett vilken regering det blir.